Muutosneuvottelut ja työsuhteen päättäminen
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Koulutuksessa keskitytään erityisesti uuden yhteistoimintalain mukaisiin muutosneuvotteluihin. Käymme läpi, millä edellytyksin työnantajan vähentämisperusteet voivat tulla kyseeseen ja toisaalta mitä toimenpiteitä kuuluu kevyempien muutosneuvotteluiden piiriin. Käsittelemme, milloin itse muutosneuvottelut tulee aloittaa, mitä asioita muutosneuvotteluvelvoitteeseen kuuluu ja mitä sudenkuoppia muutosneuvotteluiden osalta voi syntyä. Esittelemme myös aiheeseen liittyvää oikeuskäytäntöä. Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) Muutosneuvottelut ja … Lue lisää
Strategisten asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen muuhun kysymykseen tartutaan tässä koulutuksessa. Lämpimästi tervetuloa siis mukaan kuulemaan Strateginen Kumppani -kirjan kirjoittaneen Jan Ropposen sekä Suomen Mr. Tunneälyn Mikko Parikan vinkit, keissit ja … Lue lisää
Kolme kovaa K:ta: Kontaktointi – Kohtaaminen – Klousaus
Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista kriittisimpiin asioihin, joita hiomalla saadaan parempia tuloksia. Kysymys kuuluukin, mitkä olisivat ne aivan keskeisimmät ja kriittisimmät kohdat myyntiprosessissasi, jotka hiomalla saisit parempia tuloksia aikaiseksi? Mitkä … Lue lisää
Näin kehityt strategiseksi kumppaniksi
Isot päätökset, jotka liittyvät yrityksen tärkeisiin kumppanivalintoihin tehdään johtoryhmätasolla, mutta liian harva myyjä kuitenkaan pääsee keskustelemaan johdon kanssa, saatikka esittämään ratkaisunsa ylimmälle johdolle, joka loppupeleissä asiasta kuitenkin päättää. Jan Ropponen on haastattelut 100 eri organisaation toimitusjohtajia selvittääkseen miten ylimmän johdon kanssa toimitaan menestyksellisesti. Tämä koulutus perustuu sekä näiden haastattelujen tutkimuslöydöksiin ja havaintoihin että parhaisiin käytäntöihin … Lue lisää
Tehokas työvuorosuunnittelu
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Opi hyödyntämään työehtosopimuksen mukaiset työaikajoustot, niin saat lisätehoa toimintaan ja säästöä palkkakustannuksiin. Perehdymme yhdessä erityisesti työajan tasoittumisjärjestelmään, työvuorosuunnitteluun ja työaikapankkiin. Koulutuksessa käsitellään myös paikallisen sopimisen mahdollisuudet ja näkökulmia erilaisten nopeasti tapahtuvien työvuoron muutostarpeiden käsittelyyn. Lisäksi otamme katsauksen myös ns. toimihenkilötyötä koskeviin työaikajoustoihin eli liukuvaa työaikaa ja joustotyöaikaa koskeviin kysymyksiin. Osallistumismaksu (sis. … Lue lisää
Uusasiakashankinnan tehopäivä
Miten ja mistä löytää potentiaalisia asiakasehdokkaita tehokkaasti? Miten toisaalta lähestyä asiakkaita eri kanavien avulla tavalla, joka tuottaa tuloksia ilman päänsärkyä? Moni asia myynnissäkin on muuttunut, mutta kiistaton tosiasia on, että ilman aktiivista prospektointia ja kontaktointia pitkäkestoinen menestys myynnissä jää valtaosalta kokematta. Onneksi oikein tehdyillä toimenpiteillä ja tekniikoilla kenestä tahansa voi kuoriutua mestariluokan prospektoinnin ja kontaktoinnin … Lue lisää
Asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen muuhun kysymykseen tartutaan tässä koulutuksessa. Lämpimästi tervetuloa siis mukaan kuulemaan vuoden myyntijohtajaksikin valitun Ilona Ylinampan, sekä Miljoonamyyjä -kirjan kirjoittaneen Jan Ropposen vinkit, keissit ja tutkimustiedot … Lue lisää
YT-lain mukainen vuoropuhelu
Koulutus Kaupan liiton jäsenille 1.1.2022 voimaan astuneen uuden yhteistoimintalain mukaan työnantajan tulee käydä jatkuvaa vuoropuhelua työpaikoilla koskien esimerkiksi yrityksen kehitysnäkymiä ja taloudellista tilannetta, työpaikalla sovellettavia sääntöjä, käytänteitä ja toimintaperiaatteita, työvoiman käyttötapoja ja henkilöstön rakennetta, henkilöstön osaamistarpeita sekä työhyvinvointia. Tule kuulemaan tarkemmin, miten vuoropuhelu tulee toteuttaa ja mitä velvoitteita siihen työantajan puolelta liittyy. Osallistumismaksu (sis. koulutusmateriaalit) … Lue lisää
Kaupan tulevaisuuden kestävyyshaasteet
Tietoisku Kaupan liiton jäsenille Kaupan ala tarjoaa tuotteita ja palvelua niin laajasti eri toimialojen yrityksille, kunnille ja kaupungeille kuin kaikille kansalaisille. Kaupan alalla onkin tärkeä portinvartijan rooli meidän suomalaisten kuluttajien kiertotalouden mahdollistamisessa osana vihreää siirtymää, jossa tavoitteena on hillitä ilmastokriisiä ja luontokatoa sekä vähentää luonnonvarojen ylikulutusta. Kestävän kulutuksen tavoitteiden edistäminen etenee muun muassa valtavirtaistamalla liiketoimintamalleja, … Lue lisää
Sosiaalisen ja digitaalisen myynnin johtaminen
Pandemia pakotti jokaisen myyntiorganisaation ottamaan sosiaalisen ja digitaalisen myynnin osaksi myynnin työkalupakkiaan, mutta samalla tutkimukset ovat osoittaneet, että nimenomaan sosiaalisen myynnin taidoissa riittää vielä omaksumista. Esimerkiksi myynnin kehitysyhtiö Mercuri Internationalin tuoreen "The Future of Sales 2022" tutkimuksen mukaan suurin osaamisvaje organisaatioissa juuri nyt on nimenomaan sosiaalisessa myynnissä. Monissa organisaatioissa on kyllä kyvykkäitä yksilöitä sekä kasvavissa … Lue lisää