Muutosneuvottelut ja työsuhteen päättäminen
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Koulutuksessa keskitytään erityisesti uuden yhteistoimintalain mukaisiin muutosneuvotteluihin. Käymme läpi, millä edellytyksin työnantajan vähentämisperusteet voivat tulla kyseeseen ja toisaalta mitä toimenpiteitä kuuluu kevyempien muutosneuvotteluiden piiriin. Käsittelemme, milloin … Lue lisää
Strategisten asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen … Lue lisää
Kolme kovaa K:ta: Kontaktointi – Kohtaaminen – Klousaus
Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista … Lue lisää
Näin kehityt strategiseksi kumppaniksi
Isot päätökset, jotka liittyvät yrityksen tärkeisiin kumppanivalintoihin tehdään johtoryhmätasolla, mutta liian harva myyjä kuitenkaan pääsee keskustelemaan johdon kanssa, saatikka esittämään ratkaisunsa ylimmälle johdolle, joka loppupeleissä asiasta kuitenkin päättää. Jan Ropponen … Lue lisää
Tehokas työvuorosuunnittelu
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Opi hyödyntämään työehtosopimuksen mukaiset työaikajoustot, niin saat lisätehoa toimintaan ja säästöä palkkakustannuksiin. Perehdymme yhdessä erityisesti työajan tasoittumisjärjestelmään, työvuorosuunnitteluun ja työaikapankkiin. Koulutuksessa käsitellään myös paikallisen sopimisen mahdollisuudet … Lue lisää
Uusasiakashankinnan tehopäivä
Miten ja mistä löytää potentiaalisia asiakasehdokkaita tehokkaasti? Miten toisaalta lähestyä asiakkaita eri kanavien avulla tavalla, joka tuottaa tuloksia ilman päänsärkyä? Moni asia myynnissäkin on muuttunut, mutta kiistaton tosiasia on, että … Lue lisää
Asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen … Lue lisää
YT-lain mukainen vuoropuhelu
Koulutus Kaupan liiton jäsenille 1.1.2022 voimaan astuneen uuden yhteistoimintalain mukaan työnantajan tulee käydä jatkuvaa vuoropuhelua työpaikoilla koskien esimerkiksi yrityksen kehitysnäkymiä ja taloudellista tilannetta, työpaikalla sovellettavia sääntöjä, käytänteitä ja toimintaperiaatteita, työvoiman … Lue lisää
Kaupan tulevaisuuden kestävyyshaasteet
Tietoisku Kaupan liiton jäsenille Kaupan ala tarjoaa tuotteita ja palvelua niin laajasti eri toimialojen yrityksille, kunnille ja kaupungeille kuin kaikille kansalaisille. Kaupan alalla onkin tärkeä portinvartijan rooli meidän suomalaisten kuluttajien … Lue lisää
Sosiaalisen ja digitaalisen myynnin johtaminen
Pandemia pakotti jokaisen myyntiorganisaation ottamaan sosiaalisen ja digitaalisen myynnin osaksi myynnin työkalupakkiaan, mutta samalla tutkimukset ovat osoittaneet, että nimenomaan sosiaalisen myynnin taidoissa riittää vielä omaksumista. Esimerkiksi myynnin kehitysyhtiö Mercuri Internationalin … Lue lisää