Strategisten asiakkuuksien kasvattaminen
Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen muuhun kysymykseen tartutaan tässä koulutuksessa. Lämpimästi tervetuloa siis mukaan kuulemaan Strateginen Kumppani -kirjan kirjoittaneen Jan Ropposen sekä Suomen Mr. Tunneälyn Mikko Parikan vinkit, keissit ja … Lue lisää
Esihenkilön oikeudet ja velvollisuudet
Koulutus esihenkilötehtävissä oleville Kaupan liiton jäsenille Tervetuloa ammentamaan eväitä vastuulliseen ja rohkeaan esihenkilötyöhön. Käymme yhdessä läpi esihenkilön keskeisiä oikeuksia ja velvollisuuksia. Samalla saat opastusta työpaikan ongelmatilanteiden tunnistamiseen ja asianmukaiseen käsittelyyn. Koulutuksen sisältöjä Työsopimuksen tekeminen Työn johtaminen ja työnantajan tulkintaetuoikeus Työntekijöiden yhdenvertainen kohtelu Työsuojelusta ja työturvallisuudesta vastaaminen Esihenkilön puuttumisoikeus ja -velvollisuus ongelmatilanteissa Työsuhteen päättämismenettely työntekijästä johtuvasta … Lue lisää
Miten työnantaja voi parhaiten varmistua lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämisestä?
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Ennen uuden työntekijän palkkaamista työnantajan tulee selvittää, voiko tarjolla olevat tunnit tarjota omille, jo työsuhteessa oleville, osa-aikaisille työntekijöille. Miten työnantaja valitsee kenelle lisätyötunnit tarjotaan? Millä tavalla lisätyötunnit voidaan tarjota? Voiko työntekijä kieltäytyä tarjotusta lisätyöstä? Entä milloin voidaan palkata työsuhteen ulkopuolelta lisätöihin? Tule kuuntelemaan Kaupan liiton koulutukseen lisätyön tarjoamisvelvoitteen täyttämiseen liittyvät työnantajavelvoitteet … Lue lisää
Myynnin henkinen puoli – voittavat tulokset valmistellaan oman mielen sisällä
Viime vuosien surulliset tapahtumat ja synkät tulevaisuudennäkymät ovat pistäneet monen myyjän ja myyntiorganisaation mielen matalaksi ja monen tekemisestä on tullut tuskastelua. Totuus kuitenkin on, että asiakkaat tarvitsevat edelleenkin ratkaisuja ongelmiinsa ja ovat valmiita kuuntelemaan näkemyksiä ja tekemään hankintoja, jotka hyödyttävät heitä heidän arjessaan. Miten siis varmistaa kaupallinen keskittyminen oikeanlaisiin asioihin ja asiakkaisiin ilman, että myyntiarki … Lue lisää
Älytön, älyttömämpi tekoäly
Tietotyöläiset ovat singulariteettipisteessä. Tekoäly tulee täysin mullistamaan tavan, millä toimimme. Se on tärkeydessään ja murrospotentiaalissaan verrattavissa siihen, mitä kamera teki kuvataiteelle – kuvataide ei lakannut olemasta, mutta se muuttui olennaisesti. Mitä tämä murros tuo myynnin tai markkinoinnin parissa työskenteleville tietotyöläisille? Sanalla sanottuna mahdollisuuksia. Tarkalleen mitä mahdollisuuksia? Tästä School of Salesin vieras Jone Korpi kertoo tässä … Lue lisää
Turvallinen ja toimiva työyhteisö
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Työturvallisuus on sitä, että fyysiset, psyykkiset ja sosiaaliset työolosuhteet työpaikalla ovat kunnossa. Esihenkilöllä on tärkeä rooli turvallisen ja toimivan työpaikan ja työyhteisön ylläpitämisessä. Koulutuksessa keskitytään esihenkilön keinoihin ja mahdollisuuksiin puuttua moniin työturvallisuutta ja -hyvinvointia uhkaaviin tilanteisiin, kuten häirintään, väkivallan uhkaan ja psykososiaaliseen kuormitukseen. Lisäksi käsitellään työnantajan ja työntekijän yleisiä työturvallisuusvelvoitteita. Koulutus … Lue lisää
Työpaja: Näin rakennat voittavan myynnin pelikirjan
Keskustelu myynnin pelikirjoista käy kuumempana kuin koskaan, eikä ihme, sillä pandemia paljasti puutteita organisaatioiden kriittisissäkin myyntitoiminteissa. Myynnin pelikirjan tavoitteena on toimia ajantasaisena arjen apuvälineenä myyjille, sekä varmistaa, että tehokkaimmat myynnin toimintamallit jalkautuvat jokaiselle myynnin tekijälle roolista ja kokemuksesta riippumatta. Näin varmistetaan, että myynnin tekijät eivät sähellä sokkona päivän fiiliksen mukaan, vaan kullakin on käytössään arjessa … Lue lisää
Voittavan myyntijoukkueen rakentaminen
Myynnissä onnistuminen on jokaisen organisaation kasvun edellytys. Menestyvän ja oikein roolitetun myyntitiimin kokoaminen on tehokkaan myynnin johtamisen kulmakivi. Minkä tahansa tiimin kokoonpano vaikuttaa merkittävästi tiimin tehokkuuteen ja tuottavuuteen. Tiimiläisten yhteensopivuus luontaisissa ominaisuuksissa, työntekotaipumuksissa ja motivaatiossa parantaa sitoutumista ja hyvinvointia, mutta myös suorituskykyä ja sitä kautta myyntituloksia. Lämpimästi tervetuloa mukaan oppimaan, miten rakennat voittavan ja hyvinvoivan … Lue lisää
Johda itseäsi ja vahvista henkistä suorituskykyäsi
Elämässä, töissä ja maailmassa tapahtuu paljon asioita, joihin emme voi vaikuttaa. Voimme kuitenkin vaikuttaa siihen, miten tapahtuviin asioihin suhtaudumme ja kuinka käyttäydymme. Stressiä ja painetta voi oppia hallitsemaan, omaa resilienssiään voi kehittää, vuorovaikutus- ja neuvottelutaitojaan voi parantaa ja ylipäänsä vahvistaa omaa henkistä kapasiteettiaan. Kannattaa myös ottaa oppia parhailta ja näiden aihealueiden ehdoton ykkönen on Harri … Lue lisää
Työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo, osa 1
Koulutus Kaupan liiton jäsenille Tehokkaan työvuorosuunnittelun täsmäkurssi Mitä jokaisen työsuhdeasioiden parissa työskentelevän tulisi tietää työvuorosuunnittelusta. Tämä viiden osan kurssi on tarkoitettu Kaupan alalla työskenteleville esihenkilöille, työvuorosuunnittelijoille, juristeille, sekä talous- ja henkilöstöhallinnon ammattilaisille. Kurssin aikana käydään läpi tehokkaasti ja käytännönläheisesti keskeisimmät työvuorosuunnitteluun liittyvät säännökset Kaupan työehtosopimuksesta. Kurssin aikana opit hyödyntämään Kaupan työehtosopimuksen mahdollistamat joustot, joiden avulla … Lue lisää